Monday, February 19, 2007

Phnom Penh, stof, strand en koffie...

Even een update uit Phnom Penh, eens kijken of het me lukt op die Blog zonder Bart…

Ik heb nog steeds geen lekkere climate control op mijn kantoor... een piepend ventilatortje moet mij, en drie andere collega's voorzien van koelte... de warmte van de dag, en de toevallig binnenvliegende uitlaatgas-walm, zorgen ervoor dat ik aan het einde van de dag volledig uitgeteld ben... Wel ben ik een poging aan het doen om koffie te zetten, met een vietnamese koffiefilter-achtig-iets, dat gaat vast helpen!!

En hoe heerlijk is het dan om in een opgeruimd huis thuis te komen en het eten al klaar te vinden! Jaja, ik geloof dat ik van onze kokkin ben gaan houden in de afgelopen twee dagen! Grootse salades, saté-tjes, frietjes, rijst, met als toetje stukjes mango of franse crepes... gewéldig! En nu hoef ik niet meer urenlang naar de markt om te onderhandelen over een wortel, of een halve ui!

Werk gaat goed, soms druk, soms niet... ben nu bezig met de program manager om de jaarlijkse survey voor te bereiden, een leuke klus, met érg gemotiveerde collega's! Vorige week hebben we een zwemfuifje gehad met iedereen van YFP, met glijbanen en al - ik moet toegeven, dat ging best wel hard naar beneden... vooral in zo'n tunnel waar je in zo'n opblaasband naar beneden zoeft, en die net iets te laag is voor mijn hoofd! Heb geprobeerd om wat collega's te leren zwemmen, niet zo heel erg goed gelukt geloof ik, ze bleven maar zinken na een meter of vijf...

Dit weekend heb ik het échte water opgezocht, samen met Evelien en Marleen en alle andere Phnom Penners naar het strand, (het is Chinees nieuwjaar - jaar van het varken; goed voor zakendoen volgens de horoscoop...) zwemmen, mangosapjes drinken... was leuk! Terugweg was beetje spannend, achterin de bus buts je al meer heen en weer, en dan zo'n chauffeur die alleen maar kan toeteren en gassen, hmmm.

Bart zit nog tot dinsdag in een bootje op de Mekong richting Laos, dolfijnen kijken en workshops geven in een aantal dorpjes langs de rivier... ongelofelijk gaaf en interessant natuurlijk; daarover volgende week meer. Dan vast ook foto's, want dat gaat mijn technologische kennis écht te boven vrees ik...

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

fijn om weer van je te horen, en wat een luxe dat je een kokkin hebt die daadwerkelijk weet wat jij lekker vindt!! Ik kijk uit naar de foto's, en zal je binnenkort ook eens wat toesturen. per gewone mail danmaar, want dat up-en downloaden gaat de simpele ziel boven de pet.

Hele dikke knuffel van je vriendinnetje, en fijn dat het zo goed gaat op je werk!

Samster (niet te verwarren met hamster, want dat is wat anders)

(hoewel een ondergewaardeerde diersoort als je het mij vraagt)

x

February 19, 2007 12:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

Heel goed gelukt je poging om wat op het blog te plaatsen. Het lukt dus ook zonder Bart. Fijn dat het allemaal goed gaat. En zo'n kok, kom ik eigenlijk net nog te kort, wat een luxe zeg. Maar ja, zo verschaf je een ander ook weer werk, en het scheelt jullie ook weer, na een dag hard werken. Nu Bart nog thuis, en dan is alles weer kompleet. Ik kijk alweer uit naar jullie foto's. Ik vind er ook af en toe wel op andere sites, die ik bezoek.
Hoe is het met Evelien? Is ze het overlijden van haar opa een beetje te boven?
gr. en xxxxxxxxxx
Will
groetjes

February 19, 2007 2:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

zeg, het zal je verbazen, ben gewoon vergeten naar de trein te gaan.. mis je mij en mij chaos al?? lekker een half uurtje over dus, want no way dat ik mijn programma weer opstart!

Heb jij iets van het nieuwe Chinese jaar gemerkt, varkentje van me?? Hier in Arnhem werd het gevierd in Florian, met hapjes en hoogblonde geisha's en totaal-niet-chinese-muziek. wel heel grappig, altijd fijn als het niveau laag is bij een feestje (wie leest dit allemaal?? wellicht onder het kopje Anonymous publiceren)
(hé, maar dat biet perspektiefen!!)

kan helaas niet zeggen dat het niveau erop stijgt zo aan het eind van de werkdag, maar belangrijk is dat je weet dat ik aan je denk. Kan niet wachten naar jullie toe te komen.. en óf je een boel aandacht krijgt, je kunt nu alvast beginnen met bij-slapen!

Ik wens je een heel fijne avond, en Bart een dikke thuis-kom-knuffel zodra hij er weer is. Heel veel liefs van , ja van wie eigenlijk?
Van mij.

February 19, 2007 6:06 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dag Sarah, hier een reactie van iemand van lang geleden. Ik ben degene die je uit het gat heeft getrokken toen je met je fiets gevallen was na het afstudeerfeestje van Samantha, weet je dan al wie ik ben?! Ik zat bij je in de klas op het Thomas en zag je berichtje in de krant, want ik woon weer in Arnhem en werk er ook al een aantal jaren als logopedist. N.a.v. het krantenbericht dus even op jullie site gekeken en je bent het echt aan de foto's te zien! Wat een avontuur, geweldig zeg. Heb je nog contact met anderen van de groep? Of ben je ze uit het oog verloren, nu letterlijk want je zit mijlenver weg?! Ik wens jullie heel veel succes en geluk toe en wellicht lees ik nog iets van je.

Groet Astrid van Hoof (A.vanHoof@lycos.nl)

April 22, 2007 7:13 PM  

Post a Comment

<< Home