Thursday, March 19, 2009

De verbazing


Soms vraag ik me toch wel eens af welk Nederlands opleiding-niveau gelijk staat aan dat van een universiteit in Cambodja.
Wat voor voor-opleiding moet je hebben gehad of wat is de moeilijkheidsgraad van het toelatingsexamen voordat je je eerste voetstappen over de drempel van de universiteit mag zetten? Vandaag kwam deze vraag wederom in me op door het volgende.

De student waarmee ik samenwerk, van wie de algemene chemie en chromatografie theorie kennis overigens best aardig is, stelde me vandaag de volgende vraag terwijl hij aandachtig naar de wereldkaart keek.

Student: 'Bart, where is the Netherlands?'
Bart: 'In Europe'
Student: ........student dacht na en keek naar de wereldkaart.
Bart: 'You know where Europe is?'
Student: ........nog steeds vollop aan het breinkraken…. 'No.'
Bart: 'You know where the Untited States are?'
Student: 'No.'
Bart: 'Didn't they teach you about world topography at primary school?'
Student: 'No, only Asian countries.'
Bart: 'Ok. So, can you point out where Asia is?'
Student: '..... I don't know.'
Bart: 'Ok. Here is Asia. There is Cambodia. Here is Africa, North America, South America, Central America, Australia, Europe. And here is the Netherlands.'
Student: 'oh, very small.'

Haha, de grappenmaker - toch zijn ze erg leergierig

3 Comments:

Blogger Unknown said...

Nou, een puntje had ie gelijk aan: Nederland is vrij klein :)

March 26, 2009 11:35 AM  
Anonymous Anonymous said...

moet controleren:)

December 11, 2009 1:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

any updates coming ?

December 14, 2009 12:34 PM  

Post a Comment

<< Home